Wednesday, August 26, 2009

wahai Dr. Gigi... tolonglah aku!!!

percaye atau tidak... hari ini aku gagahi jua melangkah kaki bertemu dr. gigi... setelah sekian lama ku tanamkan azam untuk tidak akan sekali2 lagi berjumpa dengan dr. gigi... namun kesakitan yang ku alami bagaikan suatu tikaman duri pada gusi yang tak sanggup lagi ku hadapi...


kenape aku takut sgt jumpa dr. gigi nie dah terang lagi bersuluh dalam entry sebelum nie... punca tergerak hati tuk jumpa dr. gigi nie pun sebab malam tadi... sakit yang teramat sangat lepas berbuka semalam... sampai ke otak rasenye... huhu akhirnye aku tekad kan dalam hati untuk jumpa jugak dr. gigi hari ni jugak...

dah lah tak berape tau jalan kat penang nie nak cari dr. gigi.. akhirnye dengan bantuan polis court jumpalah aku ngan sorang dr. gigi nie... nampak meyakinkan dan boleh dipercayailah untuk aku benarkan die godek gigi2 aku nie... Dato' Dr. Denis Mark Lee pun check lah gigi aku... amaran pertama yang aku beri pada doktor tue adalah "Doktor!!! tolong berhenti kalau sy kata berhenti!" haha tak memasal dr. tu kene sound...


bile dr. tu check punye check... terserlah lah segala kebenaran yang tersembunyi selama nie... ku jangkakan 2 biji gigi lain yang sakit... rupenye ade lagi tiga gigi yang perlukan rawatan lanjut... dua gigi bongsu yang terakhir kat belakang sekali tu disuruh cabut... sekali lagi aku bersuara, "Doktor! gigi yang sy tak rase sakit tak payah buat ape2 ok.."
nak tau mcm mane kelaziman gigi bongsu tumbuh.. haa tgklah kat gambar sebelah nie..



benda pertama yang memancing mataku sewaktu masuk ke bilik dr. tadi adalah segala mcm gerudi dan penyungkit yang die nak gune untuk godak mulut aku nanti... ahhhh tak sukenye....




akhirnye setelah berbincang dengan dr. tadi aku buat keputusan untuk balik dan pikir dulu... once aku dah dikurniakan keberanian yang cukup barulah aku akan set appointment dengan dr. nie... huhu

jadi doa2kanlah aku untuk menghadapi saat yang paling genting dalam hidup aku buat masa nie... jangan gelak tau... nak jumpa dr. gigi nie puan aku amik mase 4-5 bulan untuk wat keputusan... kenape???

sebab AKU MEMANG FOBIA DENGAN DR. GIGI!!!



so my advice to all of you... renrajinlah gosok gigi dan jaga dengan sebaiknye... gosok saje tak cukup... kene jugak wat check up... jumpalah doktor setiap 6 bulan sekali... (pssst... ni nasihat aku yang sesuai dibagi selepas aku sendiri gi jumpa doktor nanti haha... saje bagi in advance... kalau ikutkan sekarang tak layak lagi bagi nasihat nie...)

1 comment:

ramizah said...

Ya! Allah memang penakut betul.. ish2...